Un spațiu sigur în care găsești informațiile și instrumentele de care ai nevoie pentru a te reîntoarce la adevărata ta natură, la acea parte din tine care este mereu caldă, iubitoare, pașnică și neschimbată.

Instagram

Unde mă găsești

Maruka

  /  Articole   /  Sănătatea holistică   /  8 practici utile pentru punerea energiei în mișcare și creșterea sistemului imunitar

8 practici utile pentru punerea energiei în mișcare și creșterea sistemului imunitar

După o săptămâna și mai bine de dus, mai cu ceai, mai cu acupunctură, o viroză dată de la mic la mare, mi-am revenit și am zis să împărtășesc și eu cu voi în rândurile ce urmează, câteva din practicile pe care le fac în această perioadă.

Încep prin a va prezenta acest manechin, corp uman, folosit ca o hartă a meridianelor și a punctelor de acupunctură, puncte de acces/intrare în această rețea energetică.

Acest model este folosit în școlile de Medicină Tradițională Chineză pentru a explica curgerea energiei în corp și de ce aceasta este extrem de importantă în imunitate, mai ales acum când starea de panică, frică, anxietate sunt duse la extrem fiind nevoiți să stăm în case… blocându-ne totodată emoțiile în corp.

Energia, denumire folosită în Vest, este cunoscută în Est de mai bine de 5000 de ani ca Qi, Prana sau Life Force (Energie Vitală).

Mă voi referi la aceasta prin a-i spune Qi, așa cum o folosesc în practicile de Medicină Tradițională Chineză, 5 Elements și Yin Yoga.

În Yoga și Ayurveda vorbim despre sistemul de chakre (vom povesti și despre acest sistem într-un alt articol dedicat).

În alte practici putem vorbi despre câmpuri energetice, fiecare sistem mergând pe o altă denumire, alt tip de resursă practică, dar cu același scop final, punerea energiei în mișcare, curățarea, auto- vindecarea…

Qi este energia care îți pune corpul în mișcare. Qi poate fi recunoscută atât ca energie condensată, fizică, corpul uman, elementele din natură, elemente materiale regăsite în plan fizic în stări diferite de agregare, cât și ca energie rarefiată, adică netangibilă la nivel fizic, dar simțită în fiecare respirație, vibrație a corpului, mișcare a aerului.

Qi este combustibilul corpului uman, atâta timp cât mâncăm sănătos, dormim cel puțin 7 ore pe noapte, ne mișcăm, facem activități care ne fac plăcere, avem o viață socială echilibrată. Atunci Qi are un flow sănătos, fără blocaje. În momentul în care nu mai respectăm aceste principii și nu neapărat pentru că ne dorim asta, ci pur și simplu, ni se impun lucruri precum statul acasă în aceste zile… intervin panica, frica, anxietatea și peste toate acestea, lipsa de mișcare, care, ne-ar ajuta extrem de mult să mai descărcăm din avalanșa de emoții adunate in corp.

Imaginează-ți corpul uman ca fiind o autostradă, iar emoțiile, mașinile care circulă pe această autostrada. Avalanșa de emoții reprezentată prin numărul foarte mare de mașini va face ca traficul să se blocheze și să stagneze în cele din urmă.

Când nu respectăm aceste principii corpul nostru cedează, energia stagnează sau se blochează și sistemul imunitar începe să scadă, apar stările depresive, atacurile de panică, frica, anxietatea.

Și de aici vă imaginați… insomnii, se activează tot felul de afecțiuni digestive, sentimentul de îngrijorare excesivă afectează stomacul, dureri în corp datorate energiei stagnante sau blocate și starea de boală se instalează prin scăderea sistemului imunitar. Nu vi le mai enumăr pe toate fiind convinsă că le deduceți și singuri.

Ce putem face pentru a ne păstra o stare de sănătate mentală, fizică și emoțională în aceste momente?

În primul rând păstrează-ți respirația profundă și mintea limpede, încearcă să vezi dincolo de știrile generatoare de panică, date pe posturile de TV pentru a atrage audiența.

  1. O alimentație echilibrată ce include mâncatul la ore fixe + 2 gustări.
  2. Masa de dimineață este cea mai importantă masă din zi, generatoare de energie, și nu o spun eu, o spun studiile și practicile orientale (Medicina traditională Chineză și Ayurveda), vechi de mai bine de 5000 de ani.
  3. Evită emoțiile puternice, acestea duc la stagnarea energiei în corp. Respiră profund ori de câte ori simți că te ia valul de panică, de anxietate, frică sau furie.
  4. Practică respirația, 10 – 20 de respirații zilnic – inspiră 4 secunde, expiră 4 secunde.
  5. Mișcare fizică – fie că practici yoga, că alergi în jurul casei sau în casă pe loc, fie că faci câteva genoflexiuni. Zilele acestea mai toți instructorii de yoga, fitness etc. au lansat clase online. Tot ce trebuie să faci este să alegi una.
  6. Meditația – poate să dureze 5, 10, 15, 30 de minute sau cât vrei.

Încearcă următoarea tehnică:
Așează-te într-o poziție confortabilă, închide ochii, respiră de câteva ori profund, vizualizează-ți corpul, observă cum te simți. Observă-ți gândurile fără a te atașa de ele și lasă-ți mintea liberă. Începe să numeri descrescător de la 64 la 1, încercând să nu pierzi numărătoarea. Dacă o pierzi, ideal ar fi să reiei numărătoarea de la 64. În momentul în care îți va ieși această practică vei ști că la 1 ai atins starea ALFA caracterizată prin starea de conștiința specifică momentelor de meditație. Nu uita că în tot acest timp să respiri profund, iar când ai ajuns la 1 să îți setezi o intenție. Namaste și închei.

  1. Citește zilnic înainte de culcare măcar 5 pagini dintr-o carte. Asta îți va păstra mintea activă și îți va oferi o altă perspectiva asupra timpurilor pe care le trăim acum.

8. Fii bun cu tine și cu ceilalți e ultimul punct din lista mea. Toți suntem în aceeași situație. Un strop de compasiune pentru ceilalți ne va ajuta pe toți să trecem cu bine peste aceste vremuri și să ducem la un cu totul alt nivel ființă umană.


Ce-ai zice dacă ne-am vedea online la o clasa de Yin Yoga?

Postează un comentariu